Volejte: 776 164 164
Výrobci a značky:ABCDEFGHCHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Jak nám jízda na koloběžce pomáhá

Trápí vás bolesti zad? Zkuste občas běžecký trénink nahradit jízdou na koloběžce.

Pomůže vám nejen účinně posílit zádové svaly, ale také zhubnout, zlepšit vytrvalost a odrazovou sílu. A navíc je to skvělá zábava!

Myslet si, že koloběžka patří pouze dětem, by byla velká mýlka. V poslední době naopak jízda na ní zažívá v západních zemích obrovský boom, který pomalu proniká i k nám.

 

Posílení i uvolnění zádových svalů

Bolesti zad, zvláště v bederní oblasti trápí i celou řadu běžců. A právě jízda na koloběžce se může stát vhodným kompenzačním cvičením, které je pomůže odstranit.

Při jízdě na koloběžce nedochází k žádným otřesům, šetříme páteř i klouby a současně celé tělo aktivně protahujeme - vysvětluje Marek Kostka, ředitel společnosti KOSTKA kolobka s.r.o.

Při jízdě efektivně posilujeme zádové a břišní svaly, včetně hlubokého stabilizačního systému (CORE), který hraje v prevenci potíží s páteří zásadní roli.

Dochází také k celkové stabilizaci kyčlí a trupu, což se může pozitivně projevit i na kondici zbývajících kloubů dolních končetin.

Je třeba mít na paměti, že při bolestech v zádech je potřeba, aby došlo k jejich řádnému uvolnění. Teprve poté může přijít na řadu jejich posílení.

Právě z tohoto hlediska je ovšem koloběžka ideální, zvláště ve srovnání s cyklistikou, která naopak při bolestech zad příliš vhodná není.

Pokud na koloběžce jezdíme technicky správně a pravidelně střídáme končetiny, svaly trupu se nejen uvolňují, ale zároveň i posilují.

 

Na hubnutí i rozvoj vytrvalosti

Koloběžka je ideálním doplňkovým sportem pro běžce - začátečníky a všechny, kdo by se rádi zbavili nadbytečných kilogramů.

Kromě toho, že představuje minimální zatížení na klouby a páteř, jde zároveň o pohybovou aktivitu, při níž spálíme nemalé množství kalorií, které zhruba odpovídá energetické náročnosti běhu.

Ze studie, zpracované mezinárodní asociací IKSA vyplývá, že na koloběžce vydáme o 30% energie více, než při cyklistice.

Jiné zdroje dokonce uvádějí, že padesátiminutová jízda na koloběžce hravě nahradí dvouhodinovou jízdu na kole.

A při srovnání jízdy na koloběžce s rychlou chůzí je výsledek ještě výraznější - chodec spálí necelých 50% energie oproti jezdci na koloběžce.

Při jízdě na koloběžce se pohybujeme v podobných zátěžových zónach, jako při běhu.

Zvláště příslušnice něžného pohlaví pak ocení, že zároveň dochází k formování "problematických partií hýždí, stehen, boků a pasu.

Pokud na koloběžce zvolíme nízkou a střední intenzitu zátěže, získáme ideální prostředek pro rozvoj obecné vytrvalosti, který ocení nejen začátečníci, ale i pokročilí běžci.

Při vyšší zátěži a zejména při jízdě do kopce můžeme efektivně rozvíjet odrazovou sílu.

 

Naučte se správnou techniku

Princip správného pohybu na koloběžce spočívá v dynamickém odrazu z odrazové nohy a současně v prudkém posunu paží a ramen směrem vpřed.

Důsledkem toho dochází k mírnému posunu trupu směrem vzad a k celkovému snížení postoje do předklonu.

Tím je docíleno lepší aerodynamiky.

Po ukončení odrazu se tělo narovná zpět do vzpřímené polohy a dojde k uvolnění svalových zádových a břišních partií.

 

 
TOPlist